Από την Μικρασιατική Καταστροφή στη Σύγχρονη Ελλάδα
Κινηματοθέατρο «Νέα Ελβετία» (Λουΐζα) |
Διάρκεια: | 2:26:23 |
Ημερομηνία εγγραφής: |
Ομιλητές: | Βλάσης Αγτζίδης, Δρ. Ιστορίας. Θέμα: Το διακυβευμα της Μικράς Ασίας. |
Μιράντα Παυλίδου, Εκπαιδευτικός Θέμα: Η συμβολή των προσφύγων στην διαμόρφωση της σύγχρονης Ελλάδας. | |
Χαρά Γαλανού, Νομικός Θέμα: Η γενοκτονία του Μικρασιατικού Ελληνισμού. |
Διοργάνωση: | Ιερος Ναός Αγιου Δημητρίου Ν. Ελβετίας - Βύρωνος. |
Παραγωγή: | intv.gr |
Σκηνοθεσία: | Γιώργος Αρβανίτης |
Copyright: | intv.gr |
Εκδήλωση στα πλαίσια των Ι' Δημητρίων 2012 με τη ευκαιρία της συμπλήρωσης 90 χρόνων από τη Μικρασιατική Καταστροφή.
Συμμετέχει το χορευτικό τμήμα του Ι. Ναού Αγίου Δημητρίου Νέας Ελβετίας Βύρωνα και το εργαστήριο χορού ΧΟΡΙΚΑ, με συνοδεία ζωντανής παραδοσιακής ορχήστρας. Μικρασιάτικα τραγούδια ερμηνεύουν η Λουκία Κωνσταντάτου και ο Γ. Ντόβολος.
Σχόλια (2)
Δημήτριος Γ. Παναγιώτου
απαντήστε
Administrator
Η λέξη "διακύβευμα" είναι παράγωγο του αρχαίου ρήματος "διακυβεύω" και είναι χρήσιμη διότι δεν ταυτίζεται με τη "διακύβευση". Διακύβευση είναι η ενέργεια, διακύβευμα το αντικείμενο της ενέργειας -ίδια διαφορά όπως ανάμεσα σε "ποίημα" και "ποίηση".
Η λέξη υπάρχει τουλάχιστον εδώ και τρεις δεκαετίες στην ελληνική γλώσσα, και πρέπει να πρωτοχρησιμοποιήθηκε από τις ελληνικές μεταφραστικές υπηρεσίες της ΕΕ ως απόδοση του γαλλ. enjeu.
Πλέον χρησιμοποιείται ευρύτατα από έντυπα και από πολιτικούς όλου του πολιτικού φάσματος και έχει συμπεριληφθεί στο λεξικό Μπαμπινιώτη, επομένως είναι εξωπραγματικό να λέει κανείς ότι είναι "ανύπαρκτη".
Είναι βέβαια σωστό ότι, επειδή έγινε λέξη της μόδας και κλισέ, έχει χρησιμοποιηθεί πολύ, ακόμη και καταχρηστικά, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα καταδικάσουμε μια χρήσιμη λέξη επειδή κάποιοι την έκαναν ψωμοτύρι.
απαντήστε